Borås ska ligga i framkant med sociala medier

I tisdags fyllde vi Stadsteaterns parkett! Där satt 100-tals personer – politiker, tjänstemän, högskolepersonal och studenter. Dessutom många ganska långväga gäster. De hade kommit till vår halvdagskonferens för att lära sig mer och få inspiration om sociala medier.

Jag hade glädjen att få hålla ett litet öppningsanförande och mitt huvudbudskap var detta: Borås stad ska vara i framkant när det gäller sociala medier, därför att dessa är en av många platser där vi kan möta medborgarna!

Jardenberg fick första Sociala medier-priset på 100.000 kronor! Sparbanksstiftelsen Sjuhärads Matts Liljegren delade ut. Foto: Peter Andersson

Joakim Jardenberg fick första Sociala medier-priset på 100.000 kronor! Sparbanksstiftelsen Sjuhärads Matts Liljegren delade ut. Foto: Peter Andersson

Konferensen har redan speglats i de lokala medierna – Borås Tidning ”Sociala medier kommer aldrig att ersätta känslan av en varm kram” och P4 Sjuhärad ”Jardenberg kröntes som kung i sociala medier”.
Därför ska jag inte bli så mångordig.

Men jag måste ändå få nämna min partikamrat Leif Pagrotskys inspirerande föredrag. Det här är hans budskap till förtroendevalda som vill använda sociala medier, i Leifs fall framförallt Twitter:

Blanda högt och lågt, allvar och skämt. Alltihop gärna samtidigt. Och prata med folk. Var en människa, inte en megafon!

Här kan man se hans inspirerande föredrag http://bambuser.com/v/3588025#t=567s

