En hjälte i vardagen!

BildDe finns i skolan,vården, fotbollsklubben. De finns i vår vardag. Alla dessa människor som gör det där lilla extra som betyder så mycket. Alla dessa vardagens hjältar. 

Jag vill berätta om en av dessa hjältar, Gun Ljunglund. Gun arbetar som lokalvårdare i Stadshuset i Borås. Jag möter henne nästan varje dag och hon är alltid lika glad. Oavsett hur stressigt det än må vara så tar hon sig alltid tid att säga några glada uppmuntrande ord. Några ord i vardagen som kan betyda så mycket.

Ett sådant minne är ifrån i höstas. På väg in i Stadshuset en tidig morgon möter jag Gun. Med ett stort leende kommer hon emot och säger att hon bara måste få berätta en fantastisk nyhet för mig. Med glädje berättar hon därefter för mig att jag har fått en knopp på orkidén i mitt arbetsrum. 

Gun är en vardagens hjälte för mig som jag gärna vill berätta om. Jag vet att runt om i Sverige finns det många sådana hjältar som betyder mycket för många.

 

