Då var man i Åmål – hur hamnade jag här?

Åmål - inte illa.

Åmål – inte illa.

Ingen dag är den andra lik! Så brukar jag ofta beskriva mitt uppdrag som kommunalråd. Alltid nya intressanta utmaningar att ta sig an. Men idag fick dagen en mer oväntad utveckling än normalt.

Var på väg till Vänersborg för att delta på regionstyrelsegruppens möte. Åker vanligen tåg direkt från Borås till Vänersborg, men idag via Göteborg. Av någon anledning var jag helt fokuserad på Vänersborg central, som är min normala slutstation. Dock, när man reser från Göteborg så byter man i Öxnered. Något som jag i normala fall är väl medveten om, men… inte idag! När jag insåg misstaget var jag på väg mot Åmål. Och där är jag nu. Mitt första, och högst oväntade, besök i denna stad!

Nåväl, men får se det från den ljusa sidan tänkte jag. Alltid trevligt att besöka en ny stad. Åmål är dessutom en vacker liten stad. Fint beläget vid Vänern med en gemytlig liten stadskärna!

Så här sitter jag nu på ett café och med hjälp av mobiltelefon och läsplatta kan jag jobba hyfsat effektivt. Men att dagen skulle sluta i Åmål var som sagt var synnerligen oväntat!

