Årsmöte – Volvos fackklubb

Var igår inbjuden till Volvos fackklubb i Borås när de hade årsmöte. Det är ett alltid lika roligt och hedrande uppdrag när fackföreningarna bjuder in. Inte blev det mindre stimulerande när man såg den goda uppslutningen. Visst träffar jag många fackliga företrädare precis som jag träffar arbetsgivare. Men vid ett fackmöte är det medlemmarna man träffar och kan resonera med.

Vid mitt anförande uppehöll jag mig mycket vid Borås utveckling, vad som är påbörjat, vad som ”står för dörren” och vad som ligger lite längre fram i tiden. Intresset var stort och frågorna många.

Just fackföreningsmöten har för mig som politiker ett stort värde att kunna delta vid. Där får man veta vad folk tycker, vad de önskar och kanske någon gång vad de drömmer om vad gäller Borås framtida utveckling. Men för all del, man får veta även sådant som någon kan ha upplevt som mindre bra.

Så till Volvos fackklubb återkommer jag gärna.

 

Bild

