Helt ny anläggning för Kronängs IF på Gässlösa invigd

Billy Larsson, Kronängs ordförande med varsin sax.

Det är nog inte så många som vet det här, men Kronäng är min moderklubb i fotbollssammanhang!

Ja, att det blev just Kronäng är inte alls konstigt, det är ju det naturliga valet för alla som liksom jag växer upp på Kristineberg. Det var en annan sak som var mer ovanlig med min fotbollskärriär – den hemligheten tar vi om en liten stund.

Hur som helst förstår ni att det var en extra stor glädje att få klippa bandet till den nya anläggningen, med konstgräs och klubbhus uppe på Gässlösa.

För mindre än ett år sedan hade jag äran förra gången. Då var det grävmaskin, hjälm och det första spadtaget till nya anläggningen i det som på sikt ska bli en ny fin stadsdel i vår växande stad. Gässlösa när jag växte upp var den kommunala soptippen, gamla nedgångna skyttepaviljongen på sin höjd och skog – massor av skog! När vi ungar på Kristineberg började komma upp i 10-12-årsåldern vågade vi oss iväg för att utforska dessa för oss avlägsna och spännande omgivningar.

Så ska jag då avslöja den lilla hemligheten. Det är så att jag verkligen älskar fotboll! Men till min stora sorg så har jag inget bollsinne. Absolut inget bollsinne! Men som så många tioåringar ville jag ge drömmen en chans. Det blev en halv träning med Kronängs IF innan denna totala brist på bolltalang fick mig på andra tankar. Nu förstår ni att jag en invigningsdag som denna gärna skriver att just Kronäng är enda klubben i mitt liv som fotbollsspelare!

Nu håller området på att bli en del av staden, och det första steget är Kronängs IF:s nya anläggning. Ta gärna en sväng förbi och se hur bra detta kan bli!

Gässlösa idrottsplats

