En utnämning som värmer i hjärtat!

Har fått många kommentarer om BTs utnämning av undertecknad som ”Borås mäktigaste person”. Känner mig personligen ytterst tveksam till den typen av utnämningar. Politik är och måste vara ett ideologiskt ställningstagande som bygger på hur vi tillsammans vill förändra samhället och politik är därför ett gemensamt lagarbete där vi tillsammans är delaktiga. Känner mig främmande inför en utveckling där poltiken blir allt mer personfixerad. Det är inte jag som person som är mäktig utan vi tillsammans som har makten att i en demokrati förändra samhället.

Har dock fått en annan ”utnämning” som däremot verkligen värmer hjärtat. Fick höra att jag för några veckor sedan blev utsedd till ”veckans person” av en särskoleklass i Borås. Det om något gör mig stolt! Dessutom så har jag lovat att jag imorgon, tisdag, skall besöka klassen. Ett besök som jag verkligen ser fram emot!

